ים המלח

דמיינו לעצמכם את הרגע הבא : חתירה בשקט מוחלט בקיאק במקום הנמוך ביותר בעולם !
כל זאת כאשר אתם נתקלים ועוצרים בתופעות טבע מרהיבות ובלתי נתפסות, שחלקן התגלה למדע רק בשנים האחרונות.

החוויה העוצמתית התחילה במצפה שלם, שם נפתח שער ברזל ולאחריו ירדנו בדרך כורכר לחוף בתולי. תוך שאנו מקבלים הסבר קצר ונהלי בטיחות לבשנו את אפודי הציפה, עלינו על הקיאקים והתחלנו לחתור לעבר האופק.

חווית החתירה בקייקים בים המלח שונה כמעט בכל מובן :
היכולת להגיע לכל אתר מרהיב בעצמך (או לשבת רגל על רגל בזמן שבן/בת הזוג חותר/ת), ליהנות מרגעים אינטימיים ושקטים, מראות מרהיבים של נופי מלח ולשמוע הסברים מרתקים היא חוויה בלתי נשכחת.

במשך כשעתיים חתרנו, צפנו, עצרנו ונרגענו בנקודות מרהיבות ובלתי נתפסות, שלא ניתן להגיע אליהן באמצעי אחר מלבד הסירה או הקיאק.

במסגרת קיאקים ים המלח הגענו לבולענים מרשימים ואף חתרנו בתוך בולען שנפער באדמה והתרעננו במימיו המתוקים. בנוסף צפינו בקירות ציוריים שהזכירו לנו עוגת גבינה ב-3 שכבות, הגענו לבריכות ברמת מליחות נמוכה, חתרנו לצד ארובות מלח שהתגלו למדע רק בשנים האחרונות ואף זכינו במספר תמונות בלעדיות לצידן ; )

תוך כדי החתירה מצאנו יהלומי מלח בפינות נסתרות, עברנו בין נטיפי מלח וניתנה לנו ההזדמנות להמרח בבוץ היישר מבטן האדמה.

הספק מוצלח ומרשים לשעתיים שלמות ומרתקות שהובילו אותנו למסקנה אחת ברורה: יש דברים שחייבים לראות כדי להאמין ולכן גם במקרה זה מדובר בהמלצת חובה.

האיש שעומד מאחורי קיאקים ים המלח

קיאקים ים המלח היא למעשה אטרקציה חדשה יחסית (מתחילה את השנה ה-3) ולכן עדיין לא מוכרת לקהל הרחב. איש המקצוע שעומד מאחורי האטרקציה והקיאקים המתוחזקים הוא עופר שמואלפלד, חותר ומדריך קיאקים מזה כ- 20 ובעל חברת קיאק טורס. מדובר באדם שאוהב ים מיום היוולדו ואחד מהאנשים הנעימים והמעניינים שיצא לנו לפגוש.
הגעה לצומת מצפה שלם. משם נרד אל החוף ונצא לתדרוך קצר לפני הכניסה למים. לאחר מכן נצא לחתור בים המלח המופלא לסיום כשנחזור לחוף נישטף, נשתף חוויות ונחזור לצומת כבר שלם שמחים ומרוצים.
טיול זה מתאים לחותרים בדרגת ניסיון מתחילים.
  • הסעה לאתר ובחזרה
  • מגבת
  • ציוד אישי וטואלטיקה
  • תרופות אישיות (אם יש)
לחצו כאן בכדי לקרוא או להדפיס את עלון ההסבר על הפעילות (בשפה האנגלית).